Profile Design Aero HC System - recenzja

Wstęp

Sezon zbliża się wielkimi krokami. Właściwie to nie, sezon już się zaczął. Przyszedł czas zebrać żniwa tysięcy godzin ciężkich treningów i wielu wyrzeczeń. Jeśli jesteśmy już pewni, że jesteśmy dobrze przygotowani pod kątem sprawnościowym to czas przejrzeć także sprzęt, który z całą pewnością pomoże nam w osiągnięciu upragnionego celu. A co jest jednym z podstawowych aspektów o które musimy zadbać, zwłaszcza podczas dłuższych wyścigów? Tak właśnie, nawodnienie. I tym właśnie przydługim wstępem zapraszam do recenzji nowej propozycji od Profile Desing - Aero HC System, czyli jednego z najbardziej aerodynamicznych systemów nawadniania przeznaczonego dla rowerów z lemondką.
 
%f1

Jakość / Wykonanie

Cały system składa się z 4 części: koszyka i uchwytu do jego mocowania, bidonu (z rurką) i specjalnej podpórki, która przeznaczona jest do montażu licznika.  

Sam bidon ma pojemność 800 ml i wykonany jest z dobrej jakości plastiku, a zaślepki, które powstrzymują wylewanie się płynów podczas jazdy, są bardzo dobrze spasowane z bidonem. Do zestawu dołączona jest rurka, którą umieszczamy w tylnej części bidonu – dla mnie osobiście była trochę za długa, więc ją nieco skróciłem.
 
%f2

Montaż

Montaż systemu jest dziecinnie łatwy i zajmuje maksymalnie 5 minut. Specjalny uchwyt z koszyczkiem wsuwamy między pręty lemondki i dodatkowo zabezpieczamy rzepami. Dzięki temu, że koszyczek jest zamocowany w uchwycie na małej szynie, możemy go łatwo przesuwać w przód i w tył,  nie musząc tym samym rozbierać całej konstrukcji przy wprowadzaniu ewentualnych zmian w ustawieniu. Następnie w koszyczek wsuwamy bidon, który dodatkowo możemy od góry zabezpieczyć plastikową obejmą, co zwiększa jego stabilności podczas jazdy. Cały system mocowania jest bardzo dobrze przemyślany i widać w nim znaczne poprawki względem poprzednich  bidonów aero od Profile Design.
 
%f3

Użytkowanie

Czas na najważniejszą część recenzji, czyli testy praktyczne. Bidon testowałem intensywnie przez ostatnie 2 tygodnie w różnorakich warunkach pogodowych i treningowych i mogę ze spokojem powiedzieć, że nie wyobrażam sobie teraz treningu na rowerze czasowym bez tego systemu.

Jadąc w pozycji triathlonowej (czy też czasowej) mamy swobodny dostęp do wody, a samo picie nie wpływa na naszą prędkość czy też rytm pedałowania, jak to jest w przypadku używania tradycyjnego bidonu montowanego w koszyczku na ramie.

W tamtym roku miałem okazję testować na zawodach inny bidon tej marki – Profile Design AeroDrink i już wtedy byłem zachwycony pomysłem montażu bidonu na kierownicy. Jednak mimo wielu zalet tamten system miał także kilka wad, a największą jego bolączką był problem z wychlapywaniem się wody z bidonu – częściową ten problem był rozwiązywany za pomocą specjalnej gąbki umieszczonej w bidonie, ale nie zawsze była ona skuteczna. W Aero HC System ten problem został rozwiązany za pomocą zaślepki – proste rozwiązanie, a jakie skuteczne.
 
%f5

Podczas testów sprawdzałem również, jak wygląda kwestia napełniania bidonu w czasie jazdy – według mnie rzecz dość ważna na zawodach, kiedy to w trakcie długiego wyścigu jeden bidon o pojemności 800 ml może nie wystarczyć. I tutaj kolejny plus dla Aero HC System.  Otwór do wlewania wody jest wystarczająco duży, aby bez problemu przelać napój z innego bidonu, a jego zaślepienie jedną ręką nie sprawia żadnych problemów.

Następnym zagadnieniem wartym poruszenia jest kwestia aerodynamiki, czyli to, co triathloniści lubią najbardziej.  Profile Design, dzięki zastosowaniu poziomego montażu bidonu stworzył jeden z najbardziej aerodynamicznych bidonów dostępnych na rynku. Wszystkie dotąd produkowane bidony były montowane pionowo, co szczególnie przy bocznym wietrze generowało bardzo duże straty w aerodynamice. Poziomy Aero HC System leży płasko pomiędzy rękami zawodnika, przez co nie wytwarza większych oporów powietrza.

Czy jest to w takim razie Bidon idealny? Sam bidon (jak i cały system) prawdopodobnie tak. Mam jednak pewne zastrzeżenia, co do jedynego akcesorium dołączanego do systemu – podstawki pod licznik, montowanej do uchwytu, o której wspomniałem na samym początku recenzji. Problem tkwi w jej stabilności, a co za tym idzie jakimkolwiek tłumieniu drgań. W czasie jazdy po idealnie równym asfalcie podstawka rzeczywiście spisuje się bardzo dobrze – dzięki niej licznik jest zamontowany trochę wyżej niż tradycyjnie i jest bardziej czytelny. Kłopoty zaczynają się przy jeździe po nieco gorszej nawierzchni – cała podstawka zaczyna wibrować razem z licznikiem, który staje się całkowicie nieczytelny. No cóż, może po prostu ta podstawka nie jest kompatybilna z polskimi drogami ;)
 
%f4

Podsumowanie

Kupować? Zdecydowanie tak!

Plusy:
  • Dostęp do wody nie wymaga angażowania rąk i zmian w pozycji
  • Łatwość napełniania bidonu podczas jazdy
  • Dobra jakość wykonania
  • Łatwy montaż
  • Design
  • Usunięte bolączki poprzedników
  • Aero ponad wszystko! ;)

Minusy:
  • Podstawka pod licznik drży podczas jazdy po gorszej jakości asfalcie
 
Zapraszamy do zapoznania się ze stroną Jakuba Goliniewskiego

Powrót do listy